söndag 27 september 2009

EFIT - 27 september

Söndagen den 27 september och idag är det ETIT dag igen. Senast det begav sig var jag på resande fot i Danmark, idag är jag hemma och en vanlig söndag ligger framför mig.

Välkommen att följa med!

08.30
Tassar upp och hela huset sover.
Går ut på altanen för att kolla läget lite.
Prognosen för idag är mulet när man kollar ut
men enligt yr.no (den helt klart bästa vädersajten) ska solen visa sig
okey även regnet men det glömmer vi;-))

09.30
Det kurrar i magen så helt klart dags för frukost.
Helgfrukost med grapefrukt, macka och te sitter fint.
Medan jag äter kommer familjen upp en efter en
slår sig ner vid frukostbordet och hugger i,
alltid lika trevligt att äta tillsammans!
Nu är det bara minstingen som fortfarande sover...

10.30
Har startat dagens pass av husligheter
hemmagjord musli
Solrosfrallor
Äppelkaka
Här rostas solroskärnorna till solrosfrallorna.

11.30
Ja vad ska man säga...
det blir alltid en himla massa stök när jag håller på;-))
Nu ska jag ta och diska...

12.30
Så då var det husliga klart!
Nog ser det gott ut alltid...

13.30
Har åkt till MAXI för det är dags att fixa veckans inköp
fortfarande ingen köttkorv
å jag som vill göra rotmos och köttkorv
får bli Risotto istället;-))

14.30
Hemma igen och dags att plocka in allt i skåpen
innan det är dags att laga mat.

15.30
Dagens middag är Risotto
med trattisar, kyckling, kryddstark korv, parmesan och grönsaker.
Jag hackade även i en ½ avokado i min protion - riktigt gott!

16.30
Filmstudion bjuder idag på "I taket lyser stjärnorna"
Det snörvlades rejält i salongen
filmen är otroligt stark men gjord med värme♥

17.30
Okey detta är en efterkonstruktion jag erkänner.
Men en scen i filmen utspelas just framför detta fönster
som jag åkte förbi när jag skulle hämta upp mellansonen
som varit hos sin tjej medan jag var på filmen♥

18.30
Kunde inte låta bli att fota detta träd
färgerna är underbara och passar perfekt idag

19.30
Dags att vattna orkidéerna.
Tänker skryta lite
dessa har blommat om både en och två gånger!

20.30
Ja nu är det slutet av månaden och räkningarna ska betalas
surt men skönt när det är gjort!

21.30
Så var det dags att frysa in det som var kvar av äppelkakan,
den som spar han har
kan bli mumsigt att ta fram under höstens fikastunder!

Nu tänker jag krypa under täcket och läsa vidare i min bok
På återseende!

om ni orkat med ända hit vill säga;-))

14 kommentarer:

  1. Inte helt fel med en vanlig hemmasöndag :) Här skiner solen...än. Men ser ut ska bli sämre och på tal om vädersajter så gillar jag http://klart.se

    SvaraRadera
  2. Hoppas solen kikar fram. Det gör gott för själen.

    SvaraRadera
  3. Det är konstigt det där...
    Även om man bara ska äta en filtallrik, så är det ändå en massa disk!

    Ha en skön söndag!

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Inne å ser på dagen din så langt. Var en god frokost såg det ut til!

    Ha en fin søndag videre, så får vi håpe yr.no melder riktig, det gjør den desverre ikke så ofte her hos oss...

    SvaraRadera
  5. Kikar in din dag så här långt :)

    Så duktig du är som bakat :)

    Här var det städning inplanerat idag men jag har fortfarande inte fått arslet ur liksom *hmmz*

    ha de gott.
    kram gurkiss

    SvaraRadera
  6. Hej......det är ett spel som man får en stöt av......hehehe......
    ska hålla i var sitt handtag-när musiken tystnar o lampan skiftar från röd till grön då ska man trycka på knappen - den som är sist får en stöt......
    Men om man trycker för tidigt -innan lampan är grön får man också en stöt......hihihi väldigt kul spel.......kram Madde

    SvaraRadera
  7. Mmmm, blir ju sugen på både hembakat och risotto! *mums* ;) Tack för titten innan!

    SvaraRadera
  8. Kikar tillbaka på din efit =)

    Fina bilder och jag säger som de andra, man blir väldigt sugen på den där risotton...

    SvaraRadera
  9. Det ser ut som en finfin söndag, hinna allt det och ändå komma tidigt isäng! Både äppelkakor och risotto verkar rackarns smaskiga!

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bröd. Wow.. jag som aldrig ids baka själv.

    SvaraRadera
  11. Hej, åhh vad gott det såg ut med Äppelkaka, det ska jag nog ta o baka. du verkar duktigt på sånt där med bakning.. kul !!

    Helen

    SvaraRadera
  12. Det är verkligen en kul ide med den här bilddagboken!!
    ...man blir nog lite sugen på att baka!?

    Kramis!
    <;}

    SvaraRadera
  13. Herreu, inga problem när det är så fina bilder! och vilka godsaker...kan gärna se mer :-)

    SvaraRadera