onsdag 3 februari 2010

Tillbakablick - februari

Ny månad är det och det är dags att titta tillbaka på vad som hände i februari förra året. Jag gjorde en jobbresa till Italien och Ravenna. En resa där vi tittade oss omkring på föräldrastödsaktiviteter främst riktade till föräldrar med svaga nätverk. Schemat var späckat från morgon till sena kvällen så någon shopping blev det absolut inte tid till. Men den dagen vi skulle åka hem satte jag klockan och gick upp extra tidigt för att gå till saluhallen. Älskar att gå runt och botanisera bland de lokala produkterna. Köpte helt klart med mig lite godsaker hem till familjen som vi snabbt mumsade i oss.


Fler tillbakablickare hittar du här!

4 kommentarer:

  1. Italien, härligt. Sist jag var där var jag i Neapel. Det skulle passa mig trodde jag, med en lokal matkultur som innebär svag kryddning. Jag hade kanske otur, för allt vi åt var inte bara svagt kryddat, det var fullkomligt smaklöst. :P Så kan det gå när man planerar en kulinarisk resa. Jag förstår på din tillbakablick att du fick tag i läckerheter i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Är det redan ett år sedan? Minns det som igår...

    SvaraRadera
  3. Så härligt! Jag gillar också saluhallar och försöker alltid komma till en när jag är ute och reser. Fin bild!

    SvaraRadera
  4. Ser superläckert ut, även för mig som inte äter kött :), men en saluhall är alltid inspirerande att besöka.

    SvaraRadera