söndag 31 januari 2010

Fototriss - På spåret

Söndag igen och dags för Fototriss där veckans tema är "På spåret". Först tänker man på järnvägsspår eller skidspår men jag har tagit ett helt annat spår idag för här är det ju fritt för tolkningar!

Under en längre tid har jag halkat av spåret när det gäller matlagning använder alldeles för lite grönsaker! Men nu ska det bli ändring på det var så säker.
Här är grunden till köttfärssåsen
som ni ser både lök, morot, palsternacka och torkad svamp
puttrar på innan färsen kommer i.

En för mig ny bekantskap är Savoykål.
Dubbelhakornas välmående bjuder Anni
Pastafjärilar med pancetta, pinjenötter och savoykål
så idag köpte jag ett kålhuvud och...
... serverar familjen!
Gick inte hem hos tonårsgrabbarna  här hemma hos mig 
men maken och jag har några finfina lunchlådor som väntar oss.

Nu är jag på spåret igen...

6 kommentarer:

  1. Din söner är inte som mina söner ;-)
    Visst är savoykålen vacker!

    Grönsakerna på spåret igen, det är bra!

    SvaraRadera
  2. Wow! nu blev jag hungrig. Bra tolkning av temat.

    SvaraRadera
  3. Intressant tolkning av temat. Efter att ha sett din fina bild på savoykålen så inser jag att en sådan får jag inhandla och fota någon dag :)

    SvaraRadera
  4. Åter ett annorlunda På Spåret.. gillar överraskningar och nu blir man lite sugen på mat oxså:-)

    SvaraRadera
  5. Fin tolkning. Och det ser både gott, mättande och nyttigt ut.

    SvaraRadera
  6. Det är lätt att halka in på fel spår, men desto bättre när man kan korrigera riktningen.

    SvaraRadera