lördag 11 februari 2012

Lördagsmys

Lördagskvällen är här. Jag har smygstartat mitt lördagsmys medan Janssons frestelsen gottar sig i ugnen.

Jägermeistern gör att jag tänker på vår resa till Egypten för vi startade varje morgon med en liten hutt då det skulle vara bra för mage - inte vet jag om det fungerade men vem vet vad som hänt om vi inte tagit den;-))

Idag har det varit en återhämtningsdag. En dag helt utan stress. Mina vardagar brukar vara rätt inrutade med jobb och kvällsaktiviteter så därför gillar jag en stressfri helg. Idag har det verkligen blivit en sån dag.

Löste sudoku i morgontidningen och vips hade jag missat Melodikrysset - men vad gör det det kommer ett nytt nästa vecka!

Tog en promenix som jag tänkte skulle vara en timma - men det var så skönt att jag traskade vidare, vidare och vidare. Efter nästan två timmar var jag tillbaka.

Tog en dusch som övergick i ett bad - å där blev jag liggande ett långt tag!

Snabeldraken åkte fram en sväng. Kan säga det att det rasslade på rätt bra när jag tog hallmattan! Mattan är superbra på att samla in grus och behålla det tills jag får ork/lust att göra något åt det. Idag fick jag ork;-))

Nu sitter jag här och myser och känner doften från ugnen. Så ikväll blir det soffan, Janssons, öl och Melodifestival. Syrran har varit nere på genrepet med sin dotter och tipsar om någon David Lindgren - får se vad det kan bli.

Må gott vänner för det gör jag ;-))

2 kommentarer:

  1. Det kallar jag en avslappad dag, säkert välbehövlig. Hoppas du får en riktigt skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Jansson är så gott.
    Tänkte också titta på melodifestivalen i går men det gick bara inte. Hade en gräslig huvudvärk så det gick inte att ta in någon information alls. Det var mörker som gällde. I dag är jag som en ny människa, dock med ipren i kroppen.

    SvaraRadera